לתמונת מצב ברורה: כל מה שצריך לדעת על מחשבוני משכנתא

מערכת שורש  יט תשרי, תשפ  10/18/2019

משכנתא היא מבחינות רבות ההלוואה הגדולה והחשובה ביותר אליה נדרשים מרבית האנשים בימי חייהם, ומהווה כיום את הדרך העיקרית עבור רבים להבטיח בית ומקום מגורים קבוע וארוך טווח
.......................

לתמונת מצב ברורה: כל מה שצריך לדעת על מחשבוני משכנתא

צילום: fotolia
משכנתא היא מבחינות רבות ההלוואה הגדולה והחשובה ביותר אליה נדרשים מרבית האנשים בימי חייהם, ומהווה כיום את הדרך העיקרית עבור רבים להבטיח בית ומקום מגורים קבוע וארוך טווח עבור משפחתם. הן אם מדובר ברכישת בית או דירה למטרת מגורים והן אם למטרות השקעה ארוכות טווח, המשכנתא היא הכלי המרכזי והזמין ביותר לממן רכישת נדל"ן. מכיוון שמדובר בהליך פיננסי מורכב יחסית המושפע מגורמים רבים ושונים, קבלת החלטות מושכלת ורציונאלית בנוגע לסוג המשכנתא (כמו גם ההתנהלות השוטפת בהחזר ההלוואה) אינה עניין של מה בכך. בדיוק לצורך זה קיימים מחשבוני משכנתא שונים.

תמונת מצב ברורה ובהירה – שימוש במחשבון משכנתא
מהו, אם כן, מחשבון משכנתא? הכוונה היא לתוכנה פשוטה יחסית, אליה אנו מזינים את מכלול הנתונים הרלבנטיים למשכנתא שלנו (דוגמת גובה ההלוואה ההתחלתית, כמה החזרנו עד כה, ערכה הנוכחי המוערך של הדירה וכו'), ומקבלים חזרה תמונה בהירה וברורה יחסית של המקום בו אנו עומדים.
מחשבון משכנתא משמש רבים בעיקר לצורך בחירת מסלול המשכנתא המתאים ביותר עבורם, בהתחשב בתנאים ובמאפיינים הייחודיים ספציפית עבורם (דוגמת גובה ההכנסה השוטפת, ההון העצמי עימו הם מגיעים מבעוד מועד, סוג הדירה אותה הם מעוניינים לרכוש ועוד). בכל בנק קיימים כיום כמה וכמה מסלולי משכנתא שונים המוצעים ללקוחות, ובמקרים רבים הבחירה ביניהם נותרת בידי הלקוח, אשר לרוב אינו יודע כיצד להתמודד עם כמות הנתונים השונים הרלבנטיים לצורך השיקול ובחירת המסלול המתאים ביותר. מחשבוני המשכנתא המוצעים אונליין נוצרו במיוחד על מנת להתמודד עם בעיה זו, ולשים בידי הלווים כלי ייעודי כלשהו אשר יסייע להם להבין בצורה בהירה וטובה יותר מהן האפשרויות העומדות בפניהם ועד כמה הן אטרקטיביות מבחינתם.

גובה הריבית, שיטת ההחזר ועוד – מה כולל מחשבון המשכנתא?
על מנת לסייע למעוניינים במשכנתא להבין מהו המסלול המתאים ביותר עבורם (כמו גם על מנת לתת תמונת מצב ברורה ללווים הנמצאים כבר במהלך החזר המשכנתא שלקחו), כוללים מחשבוני משכנתא שונים סעיפים מוגדרים מסוימים.
לדוגמה – שיטת החזר ההלוואה (צמודה או לא צמודה למדד המחירים לצרכן, תחילת החזר מידית של הקרן והריבית יחדיו או סידור אחר וכד'), גובה הריבית הצפויה, אחוז המימון מגובה הנכס ועוד כהנה וכהנה פרמטרים שונים הרלבנטיים לסוג המשכנתא המומלץ ביותר, כמו גם להחזרים השוטפים הצפויים. באמצעות נתונים אלו ניתן לגבש החלטה בנוגע למסלול הרצוי (למשל, על פי תחזית תקופת ההחזר, בחינה של נקודות יציאה בהתאם להכנסות עתידיות פוטנציאליות ועוד) ולחסוך לעצמנו אלפי ועשרות אלפי שקלים אותם עלולים היינו לשלם במקרה בו היינו בוחרים במסלול אשר אינו אופטימאלי עבורנו. בדומה, ניתן לקבל תמונה בהירה בנוגע למקום בו אנו נמצאים במהלך החזר המשכנתא, על מנת להיערך בהתאם לשארית תקופת ההחזר הצפויה.

למידע אודות תהליך לקיחת משכנתא בבנק היכנסו לקישור. שימוש במחשבונים אונליין בקישור הבא .